2005-12-06

Ovänner

Det pågår ett krig på S:t Paulsgatan 3. Mellan min dator och mig. Den som var så snäll och samarbetsvillig när den kom från rekreation hos Tobbe har nu blivit helt obstinat och inte det minsta sugen på att göra som jag vill. Istället bestämmer den sig helt plötsligt för att bli helt svart och start om utan att jag gjort nåt. Eller så hänger den sig och det enda jag kan göra då är att stänga av och sätta på igen. Varför gör den så här? Jag har inte råd att köpa ny nu, det finns så mycket annat jag vill lägga mina pengar på. T.ex.
  • En biljett till New York för att kunna hälsa på Shirin.
  • En TV eftersom brorsan kommer och hämtar sin vilken dag som helst.
  • Handfat och badrumsskåp.
  • Släta väggar istället för de vidriga knottriga jag har nu, och det ska ske med hjälp av hantverkare.
  • Batteri till min kamera, eftersom jag sumpade mitt när vi hoppade ur taxin för att nån var tvungen att spy mitt på Skeppsbron.
  • Massor med julklappar till mina nära och kära.

2 Comments:

Blogger Henke said...

Make love, not war!

http://www.apple.com/se/ibook/

19:33  
Blogger Anna said...

NU har jag läst det, du hade ju skrivit det igår... jag är inte alltid så snabb.

Den som spydde borde pröjsa batteriet!

17:38  

Skicka en kommentar

<< Home