2005-11-30

GodEl

Igår fick jag ett brev från GodEl som talade om att från och med 1 februari 2006 är jag elkund hos dem. GodEl är nåt så bra som ett elbolag som skänker sin avkastning till välgörande ändamål. De ägs av en stiftelse och har alltså inga giriga aktieägare som vill ha pengarna. Man får själv välja om man vill att pengarna ska gå till Rädda Barnen, SOS Barnbyar eller Stockholms Stadsmission. Jag valde Rädda barnen, vet inte varför, men det kändes bra.

Join me och se till att Fortum får mindre pengar och de som verkligen behöver får mer!

3 Comments:

Blogger Venke said...

Apotekarn - jag kan tala om att det är din frus fel. Hon fyllde i en anmälan samtidigt som jag, men skrev ditt namn...

09:39  
Anonymous Anonym said...

GodEl.. fan, har helt glömt bort det där. Vart är kuverten jag lade åt sidan för att läsa sen? Hmm..

Redovisar dom sedan HUR mycket pengar dom/du ger åt välgörenhet?

11:49  
Blogger hanna said...

Nonono, jag bad dom skicka info, inte ta över vårt abonnemang :)

17:04  

Skicka en kommentar

<< Home