2009-10-23

Tuvr

Jag säger som Maria Montazami; Jag har sån tur ibland.

I onsdags var Henke, Mange och jag på UBA, Universidad de Buenos Aires, där vi ska plugga spanska. Det var dagen för inträdesprov, både skriftligt och muntligt, och shit vad svårt det var! Jag fick reda på att jag skulle passa på Nivel 2, det är tydligen nivån för oss som pratar bra i presens, men som inte kan snacka dåtid. När jag sen skulle få reda på vilken grupp jag skulle tillhöra upptäckte de att alla grupper redan var fulla. Så jäkla typiskt. Jag skrev in mig på en konversationskurs som bara var 2*2 timmar/vecka för att i alla fall få lite undervisning.

Igår morse ringde min mobil, och det var en kvinna från universitetet som ringde och berättade att de fått en plats ledig på Nivel 2 och att jag fick den platsen om jag ville. Det enda jag behövde göra var att åka dit och registrera om mig. Det bästa med allt är nästan att jag både pratade i telefon på spanska, och lyckades förklara för administratören på skolan att jag skulle byta kurs. På måndag börjar jag alltså just den kurs jag vill och till jul kan jag förhoppningsvis prata om saker jag gjort, och inte bara saker jag gör just nu.

4 Comments:

Blogger Zandra said...

Skojar du? Snacka i telefon på spanska.. helt otroligt Venkmeister.

08:47  
Blogger hanna said...

Jag är impad. Shit!

16:30  
Blogger Berit said...

Juni undrar om du har en brevpostadress eller om du bara finns inne i datorn?

17:23  
Blogger Anna said...

Hahaha, shit. Tuvr som sagt.

17:15  

Skicka en kommentar

<< Home