2005-12-21

När jag gillar min stad

Det är kanske konstigt, men ett av de tillfällen då jag verkligen känner att jag gillar Stockholm som bäst är när det är hysteriskt mycket folk på tunnelbanan. Igår efter att jag varit på stan och julklappsshoppat kom jag inte med första tunnelbanan som kom eftersom den var överfull. Det gjorde mig glad. Glad att jag bor i en stad där det finns så mycket folk. Jag kan inte tänka mig nåt värre än att av någon anledning bli tvingad att flytta till en landsortshåla där bussen kommer varannan timme, och den enda resenären är en gammal pensionär.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycker inte heller om landsortstrafik men med tanke pa den obefintliga kollektivtrafiken i NYC (pga strejk om ni missat det) sa maste jag saga att landsortstrafik och allt vad det nu innebar ar battre an INGEN kollektivtrafik!! Om strejken fortsatter sa ska jag borja producera skona sneakers med palsfoder...
Maste anda saga att det ar coolt med det lungt -an ar folk ganska talmodiga- radande kaoset i julruschen!

01:42  
Blogger Venke said...

Lars - Precis, det var exakt hålor av den storleken jag hade i åtanke ;)

04:42  

Skicka en kommentar

<< Home