2007-06-04

Full helg

Jag säger bara, herregud vilken tur att det är ledigt på onsdag! Helgen har varit galet full på alla sätt och vis. I fredags hade vi vårfest med jobbet på Street. Rolig och riktigt lyckad kväll som dock kanske blev lite för blöt med tanke på vad som väntade på lördag morgon. När jag kom hem hade dessutom Mia, som var på besök från Madrid, just kommit hem till mig efter en middag och vi var naturligtvis tvungna att sitta och snacka skit och viktiga saker i ett par timmar innan vi kunde sova.

Klockan ringde 06:45 i lördag och jag måste erkänna att jag inte var jättesugen på att stiga upp och möhippa Z. Så fort jag mött upp de andra tjejerna och vi stod tysta som möss i Zandra och Andres lägenhet och väntade på att det skulle komma hem piggnade jag dock till. Efter lite gråt och skumpa drog vi mot Gotlandsfärjan och sedan hade vi en fantastisk helg på Muramaris strax utanför Visby. Zandra fick hänga med kaptenen på båten, bli fotad av en "riktig" fotograf inne i Visby, svara på frågor från "Pandoras påse", gissa presenter, bli full, dansa halvnaken och må riktigt dåligt dagen efter när vi käkade frukost på Vinäger. När vi kom tillbaka till Stockholm hade de tjejer som inte kunde följa med till Gotland styrt upp en fantastisk picknick i form av italiens buffé i Humlan.

Mätt och glad skyndade jag hem till Söder för att hinna hänga lite med Mia innan hon åkte tillbaka till Madrid. Vi hängde på balkongen, hälsade på Marcus och hans Sofia på S:t Paulsgatans största balkong och gick och la oss ganska tidigt i alla fall.

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig och försöka bli av med det onda som intagit min hals.

Ska snart lägga upp bilderna på Flickr.