2007-04-29

Kanske har vi hittat ett nytt hem

Efter gårdagens sammankomst med finaste DK Södra hemma hos Sofia var det dags för premiär på Marie Laveau. Lite konstigt kändes det att svänga in på S:t Paulsgatan istället för att gå ner till Slussen och Debaser, men det var helt rätt val. Magnus Carlssons klubb huserade i källaren och det spelades britpop i kvadrat. Många söta killar, och även män, trängdes på det svettiga dansgolvet och det kändes sjukt skönt att se så många killar över 1.70 och 20 år. På Debban har jag känt mig som en lång gammal tant på sistone, men inte på Marie Laveau. Tror kanske att det är så att Marie Laveau ska få bli vårt lördagshem ett tag nu.

Damklubbskvällstraditionen trogen såg vi till att få med oss några av de där killarna, och Håkan som mötte upp efter att ha varit på Debaser, hem på efterfest också och först vid sextiden i morse blev det tyst hemma hos mig. Efterfest är fanimig bland det roligaste jag vet.

2 Comments:

Blogger Carro said...

Hahaha, jag tror inte en enda människa ser dig som en lång, gammal tant.

14:00  
Blogger Venke said...

Men jag känner mig som en när killarna är typ 20 år och 1.70 korta...

18:47  

Skicka en kommentar

<< Home