2006-06-30

Hejdå och hej

I veckan har jag sagt hejdå till Mia som flyttar till Madrid imorgon. Jag har även sagt hejdå till mina knottriga väggar hemma. Imorgon säger jag hejdå till mitt barndomshem som nu är till salu eftersom bögarna försvunnit. Jag säger också hejdå till mamma och Bengt som flyttar till Frankrike i september. Idag har jag sagt hejdå till kritvita ben och armar och på söndag säger jag hejdå till första semesterveckan.

Jag ser nu fram emot att få säga hej till Johanna och Henke som äntligen kommer hem snart, mina släta vita väggar, Sofia som jag förhoppningsvis hinner träffa en snabbis i augsti och en massa andra sköna och roliga saker som kommer att hända i sommar. Idag har jag sagt hej till knallröda armar och ben och hej till årets första dopp.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vet att det inte är menat så.. men jag blir ändå lite lessen av att läsa ditt inlägg.
Är ingen vän av hejdån.

13:36  
Blogger Venke said...

Jag är typ världssämst på avsked så det har faktiskt varit en lite sorligt vecka.
Fick just ett mail från Mia i Spanien och fick en liten tår i ögat när jag insåg att hon faktiskt har flyttat på rikigt.

06:26  
Blogger Jo. said...

Venkebaby!!! Tank pa alla mojligheter du har nu att aka och halsa pa!!! Basta grejen ju! Vi ses snart, da ska det drickas rosé utav bara helvete!

18:33  
Blogger Venke said...

Johanna - jag lovar att alltid ha en René Barbier på kylning :)

03:48  
Blogger 30-års krisarn said...

När få vi se bilder på "nya" lägenheten?

11:32  
Blogger Venke said...

Krisarn - Du är välkommen att se den "live" när du vill! Bilder dröjer nog till det är helt klart.

08:18  

Skicka en kommentar

<< Home