2006-03-06

Den franska postservicen

Häromdagen fick jag ett vykort från Paris. Det var från Eva-Lisa som skrev att hon hade gjort nåt fruktansvärt och nåt om att love hurts och att det här var straffet för att var för att hon haft det för lätt tidigare.

Jag fattade ingenting och började såklart undra om hon skilt sig, lämnat jobbet och dragit till Paris, så lite nervöst ringde jag henne på mobilen. Vågade ju inte ringa hem om det nu var så att hon lämnat sin Calle och det var han som svarade. Hon lät precis som vanligt när jag frågade hur det var och när jag berättade att jag fått post från henne fattade hon ingenting. Efter lite klurande kom vi då fram till att det var ett kort hon skickat sommaren 1999! Det tog alltså drygt 6,5 år för det kortet att komma hem till min mamma, dit det var skickat. Kan inte låta bli att undra var det varit under alla dessa år.

3 Comments:

Blogger Anna said...

Shit vad sjukt!!! Otrolit att det kommer fram när det varit borta så länge...

11:31  
Blogger hanna said...

HAHAHA! Asroligt. Fota och lägg upp bild på det!

12:01  
Blogger Anna said...

Otrolit. Skrev jag så? Jag menar förstås otroligt. Annars hade jag skrivit: Otrolit, jetekonstit men väldit kuvl.

18:11  

Skicka en kommentar

<< Home