2005-10-10

Träningsvärk

Helgen har varit värsta hemmafixarhelgen. I lördags rev jag, med hjälp av min brorsa, och numera sambo, en vägg. Det var ganska roligt faktiskt. Mindre roligt när alla gipsskivor låg på balkongen och ville ner i banankartonger... Hur gör man med sånt om man inte har grovsoprum eller bil? Får vänta till pappa kommer med bil i november. Inte bra att ha föräldrarna på andra sidan landet. Särskilt inte i såna här lägen, eller när man ska till IKEA heller för den delen. Kristoffer och jag släpade hem fyra snortunga paket som blev en fin bänk/förvaring där väggen en gång stod. En klassisk IKEAmiss lyckades vi naturligtvis med. Kom hem med stommar och dörrar till den där bänken, men inte gångjärn så det blir återbesök snart. Kristoffer kom på en smart grej - IKEA borde ha små filialer i stan där man skulle kunna plocka upp mindre grejer som alltid saknas.

Nu är det bara de knottriga väggarna och det dåliga trycket i duschen som ska åtgärdas. Det lättaste kvar alltså....

4 Comments:

Blogger hanna said...

Tjoho! Du måste skicka bild på hur det blev med skåpen!

12:29  
Blogger Jo. said...

ja bild, ja!

14:39  
Blogger Henke said...

Värsta home-make-over :)

19:38  
Blogger Venke said...

I will. På torsdag får jag sladden, eller vad det nu heter, som jag glömt på Creator och då kan jag lägga upp bilder. Orkar ni inte vänta till dess är det bara att komma förbi. :)

03:35  

Skicka en kommentar

<< Home