2005-09-20

Spänning i vardagen

Passade på att käka på Byn en sista gång medan jag fortfarande har krypavstånd hem. Eva-Lisa, Josse och jag hade inte lärt oss sedan sist vi var där att man inte klarar av både galette och sen crêpe efter det utan fick alltså krypa hem eftersom vi var så sjukt mätta.

Underhållning fick vi också då det plötsligt svängde upp en polisbil utanför restaurangen, och ut kom en polis med en pistol riktad mot en kille på moppe. Sen kom fyra vanliga bilar till och en piket också. Allt för en snubbe! Försökte fota lite genom fönstret, men det gick sådär...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååh spännande. Har du lusläst tidningarna idag då för att se vem snubben var? "Allt för en snubbe" säger du, men han kan ju var hur tung som helst... ett stycke svensk kriminalhistoria kanske fick sin upplösning mitt framför ögonen på dig igår!

04:28  
Blogger hanna said...

Åh. Jag gillar framförallt att du börjar bli värsta japanen som drar upp kameran överallt. Bilder är good shit.

04:32  
Blogger Venke said...

Jag vet! Vi tror dessutom att de haft en privatspanare på honom för det kom plötsligt en kille i röd tröja som stannade kvar jättelänge och verkade vara bundis med poliserna. Hur spännande som helst!

04:40  
Blogger Venke said...

Det roliga är att varje gång jag tar upp kameran tänker jag på dig, Hanna. Kamera=Hanna i min värld.

04:41  
Anonymous Anonym said...

Killen på moppe måsteju vara Henke L. Jag har genomskådat hans Turkiet-bluff: han åker i själva verket runt i stan på kvällarna och retar gallfeber på polisen. Så det så.

07:23  

Skicka en kommentar

<< Home