2008-12-10

Samla vuxenpoäng

Kanske är det en smygande 30-årskris som gjorde det. Eller kanske bara att jag fick en ny bankman. Jag har i alla fall suttit 1,5 timme på banken ikväll och gått igenom hela min tragiska privatekonomi och kan nu samla in ytterligare några vuxenpoäng genom att ha börjat pensionsspara, spara i fonder och startat ett lite mer kortsiktigt sparande. Det kändes vuxet och bra när jag var där, men när jag nu inser att det innebär att jag kommer ha mindre pengar att röra mig med vet jag inte riktigt om jag är lika nöjd. Nöjd är jag däremot att jag lyckades motstå det gratis kreditkort jag blev erbjuden. Så väl har jag lärt känna mig under mina 29 år tillsammans att jag inser att det inte är nåt för mig. Jag vet att det skulle sluta i att jag började använda det typ den 3 varje månad och sedan förbannade mig den 25 när räkningen skulle betalas. Forsätter helt enkelt att använda yngste lillebrorsan, studenten, som bank när det kniper.

När jag var färdig hade jag dessutom gjort både ppm - och itpval så att jag ska slippa äta blodpudding som pensionär.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vad härligt! Vi är ju inte så olika på det sättet du och jag. Ha ordning och reda ger oss ro i själen. Sedan har du ju alltid en personal payer om det kniper...

12:32  
Blogger Venke said...

Björne -skönt att veta att jag fortfarande har det :)

14:25  

Skicka en kommentar

<< Home