2008-02-20

Röda linjen hatar mig

Idag gjorde jag det stora misstaget att låta Jonas övertala mig att bästa sättet att ta sig hem från jobbet är med tunnelbana. Jag borde veta by now att jag har nån beef med linje 13 och att jag alltid ska ta bussen hem. Trots det här gick jag alltså med på att ta tunnelbanan med löften om att den minsann alltid funkade så bra när Jonas åker och att det bara är när jag ensam beger mig ut på tunnelbaneäventyr som det går illa. Yeah right säger jag bara. Tre överfulla tåg lät vi passera oss där vi satt på en bänk på Karlaplans perrong innan vi till slut trängde oss på det fjärde. 55 minuter tog det mig att ta mig från Gärdet till Slussen! (Med fina 76:an tar det typ 20 minuter)

Note to self: Det är inte tufft med engelska uttryck. Särskilt inte i skrift.

1 Comments:

Blogger Anna said...

Men vi älskar dig. Skriv mer nu.

10:46  

Skicka en kommentar

<< Home