2007-09-06

Maddes onsdagskväll

"Jag hängde iaf med Lina och Torbjörn på orgelkonsert i Katarinakyrkan. Det var en kompis till Torbjörn som spelade och som tydligen var väldigt känd i Europa för att vara en sådan bra orgelspelare. Tyvärr var det experimentell kyrkorgel som gick av stapeln igår och jag kan ju redan nu på rak arm säga att det är kanske är bland den värsta musik jag vet. Har ju svårt för experimentellt över huvudtaget men detta tog priset. Han hade typ 200 pipor och spela på och du kan tänka dig kaosljudet. Lina och jag höll på börja gapskratta så fort han satte igång - det var ju humor att hon hade lurat dit mig, den person som ogillar experimentellt mest av oss alla :-)"

Jag kan bara tänka mig hur det var och är sjukt glad att det inte var jag som satt fast i kyrkbänken.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var ingen dans på rosor, det säger jag dig, Venke. Det var en prövningarnas tid.

Torbjörn, om du läser detta - du är en himla fin kille ändå, fast dina kompisar spelar ruggigt jobbig musik på konstiga instrument.

09:15  
Anonymous Anonym said...

Hahaha,
Jag är så ledsen att jag missade det, tror jag hade gillat det.
Hahaha,
/K

14:16  
Blogger Carro said...

Hahaha, sjukt roligt. Jag sitter och skrattar hogt har i lobbyen. Du ar sa duktig pa att beskriva Venko. Och Madde ar fantastisk pa att forklara. Jag onskar oxa att jag va me. Ha sa kul ikvall, V.
Puss

12:18  
Blogger Venke said...

Carro - Det är Maddes egna ord, jag har copy-paste'at direkt från mailet :)

Kom hem nu!

11:05  
Anonymous Anonym said...

Mors,

200 pipor? Det var inte mycket till orgel. Läs följande:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Katarina_kyrka

05:36  

Skicka en kommentar

<< Home